Zipline in de Soča-vallei en Boka waterval

14 juli 2023 - Bovec, Slovenië

Het grootste zipline-park van Europa, met 10 staalkabels met een lengte van 250-600m
!

IMG_7761

IMG_7822

Daar staan we dan klaar voor vetrek ! We hebben verzameld op een plek waar we de materialen uitgereikt kregen.

Daarna met zijn allen in een bus om naar het vetrek punt te gaan.

Daar aangekomen “oefenen” we eerst op een baantje en krijgen we instructie hoe we moeten hangen , hoe we onze handen moeten houden , hoe we moeten remmen en als laatste mochten we in het midden blijven hangen hoe we dan als een aapje weer naar de kant kunnen klauteren !

Doordat ik een korte broek aanhad met een rits ( had ik gelezen ) kon ik mijn tel meenemen en video en foto’s maken.

ik sta dus niet op de foto,s maar heb wel vette filmpjes van dit avontuur kunnen maken !

IMG_7763

De eerste line was echt wel even spannend !Grote hoogte en een flinke kabel aan lengte.

Dat was snel over het was zo gaaf , zo bijzonder !

IMG_7769

steeds kwamen we dieper in de kloof minder hoog maar wel prachtig om de rivier onder je te zien !

IMG_7798

Zo genoten alle 3, een prachtig avontuur !.

We hadden de plek gemarkeerd waar we uit waren gekomen in de vallei bij het ziplinen en hebben daar nog even verkoeling gezocht.

IMG_7854IMG_7864

IMG_7873

Onderweg waren we de Boca waterval tegengekomen ook die hebben we na het ziplinen nog bezocht een mooie wandeling naar een mooie waterval !

IMG_7874IMG_7876IMG_7878

IMG_7902

Wat een prachte vallei met bergen en rivieren !

onderweg nog prachtige meren gezien ! Wel bijna 2 uur rijden vanaf Bled maar het was de moeite waard !

IMG_7912
Rond 20 uur waren we weer terug op de camping, 🏕️ lekkere snelle pasta gemaakt en een warme stort douche ( ja je leest het goed deze camping is top ! )

camping Bled ligt direct aan het meer je loopt er zo heen.

erg leuk om met een kajak het meer op te gaan !

Sanitair  gebouwen super schoon , en met stort douche😄