Regen 🌧️ ⛈️ ook tijdens kano tocht

25 juli 2023 - Osor, Kroatië

Vanmorgen regende het? dus we hebben heerlijk op ons gemak ontbijt gedaan, lezen , wat rommelen onder de luifel.

IMG_9102

We hielden buienradar in de gaten want vanmiddag wilden we een kano tochtje maken

Het wordt al droger dus Ff de hangmat in

IMG_9103

Na de middag zou het droog worden, en gisteren was het dan meteen weer super warm met veel zon !

Na de lunch zagen we de zon ! en buienradar gaf aan “geen buien meer om weer te geven !”

Dus spullen gepakt en hup naar de kano , het is nog steeds warm, boven de 30 graden ook als het bewolkt is.

Deze keer hadden we de kano aan de steiger vastgelegd met een touw zodat dat ons sjouwen zou schelen naar de zee !

Het is nl best zwaar en we nemen ook nog wat losse spullen mee als matje om op te liggen , handdoeken , drinken en iets te snaaien.

Nu was ik de laatste x al van steiger afged… en enorme blauwe plek op mijn arm omdat ik natuurlijk net het randje van de steiger mee had gepakt ..en ik kopje onder met zonnebril pet en telefoon ( gelukkig in een waterdicht hoesje, die heeft bewezen dat het werkt 🙃)

Mark zou de kano halen .. en ik zou op een makkelijker punt instappen ..ook dit was geen succes .. lees hoop gedoe .. dus we besluiten, de volgende keer gewoon de kano naar de tent mee terug te tillen.

Eindelijk zitten we in het water en kan de tocht beginnen !

IMG_9105

We zien aan de rotsen dat het water redelijk hoog opspat dat hadden we eerder niet gezien..

En als ik na een tijdje kanoën achterom kijk zie ik wel erg donkere wolken..

IMG_9117

Terug gaan is nu verder dan door kanoën naar een strandje … we wilden naar een klein idyllisch strandje maar door de ruige zee 🌊 is deze helemaal overspoelt met water ..

Dus we varen verder naar het volgende strandje daar hebben we eergisteren ook gezeten een super fijn strandje de zee kabbelde toen, je kon heerkijk in het water liggen zo net op de stenen.. beentjes in het water ..

Daar aangekomen is het inmiddels aardig donker boven ons hoofd en rommelt het ..

IMG_9360

De zee is best wild en we doen snel onze waterschoenen aan om snel uit de boot te kunnen als dat nodig is ..

Rustig  kabbelen naar de kant is er deze keer niet bij .. Mark springt uit de boot om te zorgen dat we niet door een golf tegen de rotsen worden gezet ..

Eerlijk gezegd vind ik het dood eng .., de boot gaat schuin en ik zit er nog in… Mark heeft nog geen vaste grond onder zijn voeten dus ik peddel met dubbele peddels van de rotsen af ..

Zodra Mark kan staan probeer ik ook zo snel mogelijk uit de boot te gaan , tussen de golven door .. het lukt maar wel wat adrenaline gevoeld in dit moment …

Daar zitten we dan op een klein strandje helemaal tegen de kant elke keer wat verder ( hoger ) het strandje op , de golven zijn best hoog ..

IMG_9122

Maar het is ook genieten wat een gave zee om naar te kijken ( nu we veilig aan de kant zitten dan 🤣)

IMG_9131

Over de terug weg denken we nog even niet na …

We hopen dat de bui langs trekt en dat de zee dan weer glad wordt .. na de eerste bui en onweer volgt gewoon een nieuw stuk met onweer ..

IMG_9219IMG_9242IMG_9298IMG_9343

Rond 18 uur wordt het wat rustiger en pakken we onze spullen weer in ..

We wachten op de hoge golven en weten inmiddels dat er dan een paar lage golven komen en dat we dan Ff snel moeten zijn, om door de branding heen en gaan !

Het kijken van de hele middag naar de zee werpt zijn vruchten af als een geolied team zijn we zo de kajak in en kan onze terug reis beginnen !

Fijn om weer terug op de camping te zijn en tillen de boot weer naar de tent !

onze kleren en matje zijn drijf nat we hangen alles te drogen een warme douche en kokkerellen !

Moe maar voldaan en dankbaar dat we weer heerkijk voor onze tent zitten !

1. Marina:
    25 juli 2023
    Ohhh dat klinkt echt spannend! Morgen maar even relaxen😀.