Martinšćica en PROVIDENCA VIEWPOINT

24 juli 2023 - Mali Lošinj, Kroatië

vandaag start bewolkt , buienradar geeft veel wind en buien aan .. ons plan om te gaan kanoën naar Losinj laten we varen 🤣 als we bij het water komen en de wind en wolken voelen en zien

We strijken neer op een bankje aan het water met ons boek

IMG_8963

Te onvoorspelbaar en oversteken is best een eind .. er zien wat sub’s dus amper terug komen door de wind ..

Omdat het begint te spetteren gaan we terug naar de tent en eten daar onze klaargemaakte lunch op. De spetters stoppen alweer dus we gaan op pad naar het plaatsje Martinšćica Het ligt op het eiland Cres en ligt meteen aan zee !

De zee is vandaag echt wat wilder en er zijn voor het eerst ook golfjes te zien ..de steigertjes op het water staan onder en de mensen op het strand zitten tegen de weg aan. Kinderen in zee genieten van de golven wat een pret horen we !

IMG_8981IMG_8979IMG_8974
De zon breekt toch  weer door en met 33 graden behoorlijk warm IMG_8984IMG_8988Na een heerlijk drankje besluiten we terug naar de camping te gaan, Mark zwemt een stuk en ik ga lekker lezen in de hangmat ( en Ff oogjes dicht 🙃)

We hebben vorige week al , vandaag uitgezocht als pracht dag ( volgens de weer app dan ) om te eten bij PROVIDENCA uitzichtpunt omdat je daar het beste uitzicht over het eiland Losinj, het eiland Cres en de Kvarner baai hebt , op de top van de berg Umpiljak.

Ondat dit een erg gewilde stek is moet je dus reserveren.

Hekaas trekt het helemaal dicht en buienradar geeft behoorlijke rode buien aan..maar dat is al de hele dag het geval we besluiten gewoon te gaan !

Eerst nog Ff bij de Lidl boodschappen gedaan en door naar het uitzicht punt..

wow wat is dit een gave plek ! We hopen dat de zon zich nog wat laat zien ! Zodat de zonsondergang ook zichtbaar wordt ondanks de bewolkte dag ..

IMG_9030 IMG_9067IMG_9075

Het  was fantastisch mooi ! Toch wat zin en uiteindelijk droog gebleven en 29 graden in de avond ! De tip hadden we gekregen van Evert ! Dank ervoor 🤗

Je kan daar kiezen uit een borrelplank vis of vlees dus geen hele uitgebreide kaart !
We hebben heerlijk genoten van deze avond !

En het was ruim voldoende als onze avond maaltijd !