Kasteel en Straža heuvel Bled

13 juli 2023 - Bled, Slovenië

Vandaag zou het de hele dag gaan regenen dus plannen hadden we maar niet gemaakt.

Na het ontbijt in de zon en wat lezen kwam er toch ( nog ) geen regen dus hup de auto in en richting Bled !

Ik lees over het plaatsje Bled niet zo veel vooral druk met busladingen Chinezen en de zonnebloem klanten , dus we rijden door Bled naar het kasteel van Bled.

We parkeren hier en lopen naar de ingang waar we verrast worden met een entree van 15 euro pp … ehh 45 euro mmmm

Ff uit de rij en revieuws lezen … al snel blijkt dat vooral het uitzicht mooi is maar verder zeker zijn geld niet waard … de zuinige Zeeuwen draaien om en lopen wat rond om uitzicht te zien

we zien aan de overzijde een soort groene strook en bedenken dat je daar Idd kan rodelen !

en in de winter dus wintersport

⛷️

Hup de auto in en richting de overzijde, waar we met een ski lift naar boven gaan.

Een stuk goedkoper dan het kasteel en ook een stuk leuker !

Boven gekomen zien we een pracht uitzicht op het meer ! Met kasteel !

We genieten maar moeten ook een beetje haasten omdat we het flink horen rommelen het onweer gaat zo losbarsten

Snel wat foto’s in de lijst en dan gaat Isa als eerste van de rodel baan

We komen na de middag terug op de camping waar het Idd losbarst met de eerste fikse buien

in de ochtend heb ik al even Sloveense lekkernijen gehaald voor ons tent moment 😂 we moeten iets om het gezellig te maken in dit zeik weer!

we lezen  / netflixen / slapen wat

en rond 17 uur is het droog ( voor even )

Dus hup beentjes strekken en wandelen naar het meer.

En even buurten met alle Nederlandse buren op de camping 🏕️

We hebben een gezellig straatje en gedeelde smart =

Het blijft niet droog dus opnieuw een pittige bui, en iedereen zoekt een schuilplaats in of voor de tent

We zitten wel eersterangs bij “ hoe zet ik mijn 3 tentjes en tarp op in de zeikende regen “

Dan zijn we blij dat we gewoon staan en een voortent hebben.

Het wordt kokkerellen in de voortent

En nog een gezellig spelletje

Al met al is deze gevreesde regen dag voorbij !

En morgen komt na regen zonneschijn ☀️