Wells gray provincial park River Safari

7 augustus 2022 - Clearwater, Canada

Wells gray provincial park

Vandaag vetrekken we uit Jasper ( Alberta) naar Wells Gray provincial park   Bijnaam is waterfall park naar het plaatsje er zijn er maar liefst 250 ! Clearwater we rijden ongeveer 370 km. ( 5 uur ) om daar 2 nachten te verblijven.

IMG_7878

Eerst rijden we langs Mount Robson Provincial park  (British Columbia )

IMG_7882

We stoppen om de 3954 meter hoge Mount Robson te bewonderen helaas ligt de piek in de wolken.

IMG_7870

Het is de hoogste piek van de Canadese Rocky Mountains

We verzetten de klok weer een uur terug nu we weer terug in BC zijn zodat het verschil met Nederland weer 9 uur is

We zijn eerst op weg naar Blue River voor een Wildlife Safari per boot te ontdekken Langs de oevers speuren naar beren 🐻

IMG_7894

Rond 15 uur kunnen we mee met de River Safari eerst denken we dat we de verkeerde tour geboekt hebben de ecologische toer … tis een beetje saai … en er zitten wat kleine kinderen te vervelen … op lege flesjes staan, wat gejank … dus ja beren 🐻 spotten wordt wat bemoeilijkt zo..

IMG_7933

We zien er geen en zijn een beetje teleurgesteld .. maar goed na de eerste dip blijkt dat we toch geen ecologische tour hebben geboekt we meren aan bij een stijger waar we een gave waterval kunnen zien en daarna mogen we over stappen op een jet boat die in het ondiepe water van de regen woud vallei kan varen !

IMG_7930IMG_7915IMG_7920IMG_7926IMG_7909

We treuzelen wat zodat we het gezinnetje met de lawaaiige kindjes niet bij ons in de boot treffen .. en ja dat lukt goed.

We zitten met 1 ander Spaans gezin op de boot.

Dit is al een stuk spectaculairder dan de catamaran we speuren langs de oevers en omdat we de andere 7 beren 🐻 die we eerder gespot hebben langs de weg kijken we alleen aan de oever of we ze daar zien ..

IMG_7901

Maar helaas we zien ze niet en houden we al rekening mee dat het niet gaat lukken vandaag de beren te zien

Op de terug weg met de jet boot ligt de andere boot ( met k…😂) stil en wijzen naar de boom…

Yes we zien er 1 dan 2 en uiteindelijk 3 kleine beren !

Wat bijzonder !! 3 jonge beertjes geboren in januari zitten in de boom .. ze eten wat en je ziet ze afzakken en op de takken liggen ..  zo bijzonder !

IMG_7978

We proberen wat te filmen , en foto’s te maken .. maar genieten ook van dit moment in wat we echt zien !

Dan varen we toch echt terug uiteindelijk 2,5 uur op de boten geweest ) de trip heet one Amazing Hour .. maar de gids vertelde al dat hij altijd te laat terug is … nu dus ook …daar zijn we hem in dit geval dankbaar voor we zijn de laatste van de dag dus uitloop is nu minder erg 😂

IMG_7976

We checken de filmpjes en de foto ‘s omdat het best ver weg was hopen we dat er iets bruikbaars tussen zit … dan is het even balen als blijkt dat het fototoestel niet goed ingesteld stond … alles wazig …

Dus geen foto’s wel de mooie herinnering en filmpje en dat is ok !

Het is tegen half 6 en moeten nog een 2 uur rijden.

We hebben best trek naar tijd voor een gezellig borrel momentje pakken we in de camper.

Ff chips uit onze garage ( de berging onderin 😂) biertjes voor de jeugd en ice tea voor ons isa en Mark en ik ook aan een frisje !

Op naar de camping

En straks een wijntje uit de wijnkelder bij de couscous die isa voor ons gaat klaarmaken 🤗

Wederom een prachtige dag !

1. Dorianne:
    8 augustus 2022
    Super leuk om dit te lezen!!
    Wat ontzettend mooi is het daar!