Maligne canyon bij Jasper

6 augustus 2022 - Jasper, Canada

Vanmorgen hadden we een plan .. als het niet zou regenen de camper vroeg starten naar de parkeerplek bij Maligne canyon om daar te wandelen .. de parkeerplekken daar zijn snel vol en zeker met de camper een uitdaging.

En jawel bij het opstaan was het droog dus zo gezegd

zo gedaan .. dat het onderweg weer is gaan regenen telden we even niet mee.

We waren dus lekker vroeg op de parkeerplaats daar hebben we ontbeten plassen en wassen in de camper ! Zo fijn dat dit zo kan !

Tegen 10 uur gaan we met z’n vieren ( Martin gaat aan de studie en vind het ook best koud en regenachtig ) op pad.

We vetrekken nog met regenjassen aan en dikke truien maar na een half uurtje is de zon er en is het aardig warm !

wat een mooie kloof is dit waar het water zich een weg vormt door de stenen rotsen ! We houden er van de kracht van de natuur te zien !

IMG_7736IMG_7725IMG_7699

Na zo’n 2 uur heen en terug zijn we terug bij de camper en gaan met de camper naar de 2 grote meren.

Onderweg stoppen we 3 x om beren van vrij dichtbij te zien ! Wat is dit opnieuw bijzonder !!

Rond lunch tijd zetten we de camper neer op een prachtige plek aan het water Martin en Isa bakken pancakes en zo genieten we van een heerlijke lunch in de buitenlucht !

Na de lunch 15 uur rijden we terug naar Jasper !

IMG_783427789864-eb23-48d9-aa09-5943c757da68

daar gaan we het stadje in wat souveniertjes kijken we hebben een echte bear bel gekocht …. Voor als we wandelen .. en we toch een beet tegenkomen en wat drinken met elkaar ! Leuke dag !!