Watervallen park en Dutch lake

8 augustus 2022 - Clearwater, Canada

D03B5BBF-EA02-483B-B930-3CABB04651F5

Watervallen park

We hebben wat uitgeslapen en de was gedaan ( ja ja wasmachine op de camping geen bereik of WiFi dus wassen maar😂 )

Na het ontbijt in het zonnetje vertrekken

IMG_8015

we naar Dawson Falls ook wel het klein Niagara waterval genoemd. Is de eerste waterval die we bekijken vlakbij de camping

IMG_8004

Wat is de waterval breed en wat mooi de regenboog in het water te zien !

IMG_7988

Helmcken Falls is onze volgende stop deze waterval is de op 4 na hoogste van Canada

In een schitterende kloof !

De waterdamp in de groene kloof is prachtig .

IMG_8038IMG_8040IMG_8020

Na de 2 watervallen gaan we eerst maar eens boodschappen doen in Clearwater

We hebben

ook even bereik dus alle berichtjes lezen en blog van gisteren oploaden.

Boodschappen zijn hier schreeuwend duur in heel Canada maar hier nog net iets duurder .. we nemen echt Canadese lunch mee broodje hotdog 🌭 met echte Canadese augurken saus, Ik hou er van !

IMG_8051

Na het boodschappen gaan we naar Dutch lake ( waarom deze naam ?! Isa vind het gewoon de ijzeren man bij Eindhoven)

IMG_8055

We eten de broodjes Hotdog aan het meer .. en zwemmen , lezen en relaxen wat ook wel eens lekker na alle volle dagen !

En we hebben hier nog even bereik

Na het meer en tanken bezoeken we de laatste waterval voor vandaag

Moul Falls deze is 35 meter hoog en de enige waterval waar we achterlangs kunnen lopen in het park

De wandeling is 5 km dus nog even actief zijn deze namiddag

Maar wat worden we beloond !!
prachtig pad naar de waterval toe

IMG_8072IMG_8057IMG_8067

De kids willen achter de waterval lopen je ziet eigenlijk geen pad maar we weten dat het kan.

IMG_8085IMG_8099

Wat een kracht isa haar pet 🧢 blijft Ff niet op haar hoofd .., ze genieten volop zeik nat van al het water komen ze terug.

Daarna wil Martin nog Ff filmen achter de waterval met mijn telefoon , okido dus nogmaals erachter langs.

Zijn wandelschoenen zijn niet waterdicht das duidelijk maar te leuk om dit te doen !

Het is inmiddels half 8 als we op de camping komen . Ff gebakken aardappeltjes maken met hamburger en sla .. vuurtje stoken mag helaas hier niet meer vanwege de droogte dus hamburger gewoon in de pan

Er is slechts 1 douche op de camping voor alle vrouwen achter een gordijntje tis een beetje back to basic maar goed tis zoals tis we doen het ermee 🤗

Morgen een lange reis dag op de verjaardag van Evie naar Whistler