Snorkelen bij Menjangan eiland

20 juli 2017 - Pemuteran, Indonesië

Isa met plantachtig "ding" ook aangereikt door gidsNemoVandaag zijn we om 9 uur vertrokken naar de boot om te

Snorkelen op Menjangan eiland

Menjangan eiland is de beste plek om te snorkelen in Bali. Menjangan is een eiland wat deel uitmaakt van het Bali Borat National park.

We stopten met de boot vlakbij het eiland aan de kant van een koraal gebied zodra we onze snorkels en flippers aanhebben  laten wij ons zakken in een heus aquarium ! Zo bijzonder mooi! Zoveel kleur zoveel vissen de onderwater wereld is echt meer dan prachtig !

Langzaam snorkelden wij over het koraal om de prachtigste dingen te zien, de gids wist goed wat hij deed en wees ons op bijzondere dingen in het water ik ( Diny ) heb een zeekomkommer aangeraakt en van heel dichtbij gezien ( gek ding eigenlijk ) Isa kreeg een zeester in haar handen en nog een soort plant, apart on te voelen vond ze "het" kleefde met zuignapjes aan haar hand vast.

Na de  lunch  op de boot zijn we opnieuw een stuk gaan varen en snorkelen.

We hadden gedacht ook nog vanaf het eiland te kunnen gaan snorkelen maar dat hebben we vanwege de vele toeristen niet gedaan deze gids koos ervoor rustige stukken koraal uit te zoeken om met de eigen groep 11 personen zo in alle rust te genieten van de wereld onder water !

Bij deze foto's horen video's die laten zien hoe isa door de gids de blauwe zeester en groen gebeuren krijgt aangereikt ! ( kijk bij de video's aan de linkerkant in het menu )

Om 14:30 uur waren we weer terug en zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen

Even gek doen (martin en isa)

Heerlijk zwemmenverder lekker lezen en energie opdoen voor de volgende drukke reisdag morgen. 'Sabines nog lekker een rijsttafel met zijn 5 en gegeten wat maken ze er hier weer een feest van ! Rijsttafel

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl