Raften en mountainbiken

16 juli 2017 - Ubud, Indonesië

zondag 16-7-17

Vanuit Ubud vetrekken we vroeg, 8 uur om naar de  Telaga waja rivier te gaan om daar te raften. Het regent als we aankomen en de rivier is best ruig maar dapper als we zijn zetten we door. Gelukkig krijgen we een goede en duidelijke instructeur mee in de boot die met zijn uitleg duidelijk aangeeft wat er wanneer moet gebeuren zoals lean back ,     Boom boom, all left enz we kregen al wat bibbers in de benen .. maar goed de tocht van 3 uur ging van start de instructeur Alex heeft erg hard gewerkt om tussen veel rotsen door te manoeuvreren en voor ons was het ook hard werken om bevelen zo goed mogelijk op te volgen spannend of we dan weer een beetje goed verder konden gaan met de intensieve maar gave rafting tocht in de  prachtige natuur van Bali !

Rafting                   Raften

Na een lekker lunchbuffet met opnieuw nassi met toebehoren zijn we gebracht naar de plek waar de mountainbike route begon. Het fietsen Down Hill ( wat goed uitgezocht was door Mark ) was super zeker om zo op plekken te komen waar we normaal niet zouden komen .Vooral het bamboe bos was erg gaaf wat een scheuten van bamboe !

Mountainbiken in het bamboe bos

Wat een bamboe gewas !

We fietsen langs kleine wegen, kleine huisjes langs heel veel tempels en we stoppen bij een traditional Village Penglipuran. Wat bijzonder om dit dorp zo te zien elk huis heeft zijn eigen tempel gebouwd elk poortje mag je binnen gaan om te ontdekken hoe ze leven koken slapen de hutjes zijn gebouwd van bamboe, wanden  en dak . Ieder huis heeft ook zijn offer plek verhoogd gebouwd. En de meeste huizen verkopen ook wat spulletjes om in wat inkomsten te voorzien.

Tradition villagena dit bezoek hebben wij nog een cocosnoot gedronken aan het einde van de 2 uur durende fietstocht.Cocosmelk uit Coco's noot

Een lange actieve dag met opnieuw veel indrukken. Rond half 6 waren we weer terug bij de appartementen. Moe maar voldaan

1. Corinka Schipper:
    16 juli 2017
    Tof om mee te lezen Diny. Gave dag zo met raften en mountainbike. Super! Enjoy!
  2. Louri:
    16 juli 2017
    Zo lekker gesport en genoten van dr omgeving! Dankjewel dat we zo mogen meegenieten van jullie vakantie