Rijstvelden en de oude tempel ghunung kawi de watertempel tirtha empul

15 juli 2017 - Ubud, Indonesië

• Diversiteit aan etenDe dag begin met een divers ontbijt van nassi tot gebakken aardappelen even wennen maar wel leuk en lekker !. Na het ontbijt zijn we op pad gegaan
  • eerst naar de  Oude tempel ghunung kawi (er zijn verblijven uit de rotsen gehouwen wat bijzonder is van deze plek.  Daarna naar tirtha empul ( de tempel met heilig water )bijzonder om te zien hoe het water daar een rol speelt!Oude tempel ghunung kawiPura tirtha empulRijstvelden UbudRijstvelden in UbudKoffie proeverij
  • Na de tempels hebben wij de rijstvelden bezocht wat is het prachtig om deze terrassen zo te zien . Indrukwekkend het harde werken wat daar gebeurd ook door vrouwen of misschien wel vooral door vrouwen.
  • Bij een koffie plantage hebben we  een super interessante gezellige rondleiding met proeverij gehad. De baas van de plantage vertelde veel over de bonen van koffie en cacao over het branden en over de  kopi luwak een van de duurste koffies die er bestaat   ( uitgepoepte koffiebonen door een luwak de koffie die hiervan gebrouwen wordt is populair en geroemd om zijn uitzonderlijke smaak en aroma’s.)

Tegen zonsondergang ( 18 uur )  zijn we nog een bijzonder verschijnsel gaan bewonderen. We zijn naar Petulu gegaan. Zo’n 10 km. ten noorden van Ubud.  Elke ochtend bij zonsopgang zwermen hier duizenden kokokan.(witte reigers) uit om voedsel te zoeken.  En bij zonsondergang (rond 1800u)komen ze met  veel lawaai weer terug.  De reigers zorgen voor een spervuur van poep dat heeft Isa helaas ook gemerkt.                                                                                                                                     Daarna terug naar onze fijne plek jati cottage waar isa nog een duik heeft genomen en daarna weer een heerlijke maaltijd in Ubud genuttigd. Wat kun je hier toch lekker eten ! Echt een genot om iedere keer zo verrast te worden met al het heerlijke eten ! Trektocht van de reigers

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tannnie de Fouw:
    15 juli 2017
    Goed dat er heilig water water was om de reigerpoep af te spoelen.
    Geniet van de vakantie met zoveel indrukken.
    Liefs Ma en Pa