Snorkelen

2 augustus 2017 - Jungutbatu, Indonesië

We staan weer op tijd op omdat we om 8:45 uur worden opgehaald om te gaan snorkelen.

We hopen vandaag manta roggen te zien.

Dit zijn roggen met een spanwijdte van 7 meter.

Er zijn niet veel plekken op de wereld waar je ze vrij kan zien zwemmen.

We hebben tijdens het uit eten gaan filmpjes gezien van een gezin wat die dag bij de mantas waren gaan snorkelen wat een beesten wat bijzonder.

Onze verwachtingen om dit te zien vandaag is dus ook erg hoog.

We worden idd netjes opgepikt en rijden met de pick up naar de andere kant vh eiland waar een bootje op ons wacht.

We varen eerst naar een mooi stuk koraal waar we vissen zien en koraal.

EvieGrote vissen

De tweede stop is bij grotere vissen vooral veel tonijn leuk om te zien! En leuk om tussen deze grote vissen te zwemmen.

Grote vissenGrote vissen

De volgende stop zou manta point zijn maar de schipper vertelt dan dat we dit punt niet kunnen doen veel te hoge golven het is echt te gevaarlijk.

Hij ziet onze teleurstelling en vaart een eindje de kant op waar manta point is.

We zien de koppen op de golven staan en dat is van ver af .. dus helaas helaas  we balen even en dan is het ook zoals het is.

Hij neemt ons nog mee naar een muur van koraal mooi!

En we zien nog heel veel dolfijnen dat is ons cadeautje van de dag.

Tientallen echt super.

Mark had deze nog niet eerder gezien dus dat was echt leuk!

Na zo'n 3 uur keren we terug naar het eiland en we hebben een relax middag aan zee bij onze beach huisjes.

Helaas wel de hele dag bewolkt maar ook dat is even zo.

We gaan nog even de zonsondergang bekijken zo mooi met de golven.

ZonsondergangZonsondergang bij de golven

We blijven hier nog een nachtje en vertrekken morgen weer terug naar Bali.