Peak to peak Whistler

10 augustus 2022 - Whistler, Canada

Vandaag gaan we na het ontbijt de peak to peak gondola in Whistler doen.

we pakken opnieuw de bus naar Whistler en wandelen naar de Blackcomb mountain gondola. Om daar naar boven te gaan !

Wat een uitzicht !

IMG_8275

je kan goed zien dat het een ski gebied is !
de piste kaart even bijgevoegd … gaaf zou het zijn maar wel een beetje ver .. voor een ski vakantie 😂

Whistler staat deze week in het teken van mountainbiken 🚵‍♀️ allerlei bikers komen hier samen en nemen hun fietsen mee in de liften om down Hill te biken .. het stadje zelf is overspoeld door bikers en Mark kwijlt .. wat zou hij graag 😂

Als we de gondel uitkomen hebben we het eerste prachtige uitzicht.

Vandaar  nemen we de  De ‘Peak 2 Peak‘ dit is niet zomaar een gondelbaan. Deze berglift overspant de afstand tussen Blackcomb-gebergte en Whistler Mountain  een reis van maar liefst 4,4 kilometer! Gedurende 11 minuten genieten we van een fantastisch uitzicht

IMG_8312

Als we boven komen bij Whistler mountain staan daar de Olympische ringen

IMG_8343

IMG_8470IMG_8460

IMG_8450
Bij Whistler Mountain zien we de Inukshuk  Rock man

IMG_8488IMG_8497

Daarna nemen we de stoeltjeslift

PHOTO-2022-08-09-19-57-03

naar de cloudraker sky bridge een van de meest spectaculaire hangbruggen van heel Noord-Amerika: de Whistler Suspension Bridge op Mount Whistler

IMG_8484PHOTO-2022-08-09-19-56-58

De brug komt uit op de West Ridge dit is een prachtig stuk van ruige rotsen en kliffen dramatisch uitziend gewas van rotsen en kliffen met een adembenemend uitzicht

IMG_8511IMG_8503

IMG_8517
De hangbrug heeft een totale lengte van 130 meter. Er is ook nog een overhangend uitkijkplatform aan de West Ridge geplaatst.

IMG_8536IMG_8539IMG_8541

leuk om nu eens voor iets anders dan ⛷  of snowboarden 🏂  naar boven te gaan zonder de latten aan onze voeten

Na de lunch op deze prachtige plek ( rozijnenboterhammetjes ) gaan we weer terug naar de stoeltjes lift om weer terug te gaan naar Whistler .. niet iedereen heeft 🥾 maar 👟 aangetrokken dat maakt een grote hike maken gevaarlijk en daarbij moet de tijd van de laatste lift ook in de gaten worden gehouden ..

hier zie je ons in de  🛗 wel Ff wennen om te lopen als je uit de stoeltjes lift komt

IMG_8564

vanaf de stoeltjes lift lopen we een stukj naar boven om de gondel naar beneden te pakken .. Mark ziet weer veel

🚵‍♀️ En geniet van wat ze daar kunnen doen !

mer nemen de laatste gondel naar het dorp en lopen nog wat rond in het gezellige wintersport / bikers dorp .

We zijn toe aan een ijsje van

IMG_8567
Blijkbaar het beste Canadese ijs ook aan de enorme rij was dat te zien maar met wat geduld hadden we echt een heerlijk ijsje !!

cbc4ba60-e737-40e1-b0a2-7416b0e4938e

mee nemen de bus weer terug richting de camping !
Isa en ik koelen onze voetjes nog in de rivier ( bere koud !)

IMG_8571