Manaus

14 juli 2019 - Manaus, Brazilië

Vanmorgen om 4 uur opgestaan

Het vliegtuig naar manaus was omgeboekt naar deze tijd.

Om 8 uur kwamen we vanmorgen al aan in manaus.

Wat een grote drukke stad een wereld van verschil met Porto Velho

We hebben Manaus verkend best een flinke wandeling gemaakt eerst naar de markthal die vol was met souvenirs, vlees, kruiden, vis enorm , wel leuk dit te zien !

2A9C4B9A-B2E9-47D3-A336-1E369577025BD000BC6A-A816-4431-85F7-2D3844A9CE8F

Daarna bij de haven gekeken waar ze de gevangen vis meteen verkochten op de boten leuk om naar te kijken wat een geschreeuw en gekrioel van mensen ..wat een handel !

354CC5AC-667C-426C-8CA7-8AE38D88D0311489869B-F70E-405C-8C7F-742AFCF83201

We waren daar wel echt de toerist dus ook wel oppassen en doorlopen.

Na de haven hebben we het theater plein bezocht en daar lekker een plaatselijke vis gegeten met rijst en bonen echt Braziliaans

9EAC83BD-B893-4F69-862D-74532B259544

De warmte was erg wennen vandaag en met het vroeg opstaan voelden we ons behoorlijk moe

Tel daarbij op de vele insecten beten met super veel jeuk en vooral Isa heeft veel vochtblaadjes op de voeten met jeuk ( vd mieren )

Vanaf 13 uur konden we het hotel in dus na het eten zijn we naar het hotel gegaan de weg ernaartoe is druk met alleen maar straat verkopers. Straten lang ... met vooral fruit en drankjes

BAAA9E1E-17E3-45FB-8760-8CAA47D6C14E

In het hotel hebben we toch maar even geslapen met de airco aan even bijtanken en inpakken voor morgen

Dan gaan we echt de amazone in en zullen daar 4 dagen zijn.

Een kleine rugzak mag mee de rest blijft achter dus goed inpakken is nodig!

Eind vd middag zijn we terug naar het theater gelopen minder druk als bjj de haven meer toeristen en eten wat we vertrouwen

259EE279-B9B6-4EEE-B414-B671C42E5FCC

In de avond noemen ze het eten in Brazilië een snack

Voor mij en Evie een boterham met sla en biet en kip voor Isa en Mark een pizza gedeeld

Prima plek lekker eten en mooi uitzicht op een inmiddels verlicht theater

We hadden het theater graag aan de binnenzijde gezien maar helaas sloot het om 17 uur misschien dat het ons woensdag lukt dan zijn we terug op dezelfde plek en is het open.

Kijken hoe moe we zijn vd 4 dagen amazone

De binnenkant is blijkbaar zo prachtig mooi !

Bij het terug lopen naar het hotel rond 20 uur is het op straat druk. Muziek verlichting voetbal kijken drankjes bbq op straat kortom een levendige stad maar ook een stad met zorg veel bedelaars, in prullenbak zoekende mensen...

Na 23 uur op straat zijn is in deze steden echt minder veilig.

Lucas vertelde dat je bv in Rio door rood mag rijden als het na 23 uur is, omdat stoppen niet meer veilig is.

Je krijgt dan geen boete .. of dat in Manaus ook zo is weet ik niet al kan ik het mij wel voorstellen.