Amazone

14 juli 2019 - Careiro, Brazilië

Na een afwisselende  4 uur durende reis per auto naar de haven dan met de boot dan weer een stuk met een busje en opnieuw met een boot diep de Amazone in gevaren.

Daar verblijven we de komende dagen in turtle lodge.

Dit is het 2e vd 7 natuurwereldwonderen die we deze vakantie zien. De watervallen is ook 1 van de 7.

We hebben een super mooie kamer er is op de lodge een plek met hangmatten uitkijkend op het water. Genieten !

092C47A0-E6F7-43E1-842B-5C686BBFCE24

Nadat we aangekomen waren was er eerst een lunch. Heel uitgebreid en erg lekker !

Na de lunch zijn we gaan zwemmen op een stuk wat veilig was ( lees zonder krokodillen )

Het water was erg warm meer dan 30 graden ( denken we ) af en toe een wat kouder  stukje maar echt goed warm !

We zagen de lucht donkerder en donkerder worden en ja hoor een tropische bui kwam naar beneden !

Isa heeft heerlijk door gezwommen  het was ook heerkijk !

1F33CEF1-C766-4AEB-8784-5A83B745E402

Na een korte douche zijn we met een gids met de boot de amazone verder in gevaren wat is het prachtig mooi !

Het eerste dier wat we zagen was een leguaan.

We moesten even kijken wat een schutkleuren !

F8200ECE-CB7E-476E-8488-3A58DC07999E

Maar als je hem zag ben je onder de indruk !

Naast de vele vogels ( ik weet de namen niet meer )

Komen hier ook roze dolfijnen voor .

Helaas hebben we niet de roze gespot wel een andere zoetwater dolfijn die een super hoge sprong maakte die ik ook nog eens vast kon leggen !!

Zo gaaf !

1E428258-2AF0-4689-ACBA-F8A766BFD35A

De apen hebben we gezien en gehoord maar waren te snel voor foto / video

Maar super om ze zo te zien !

We zijn nog lang opzoek geweest naar een luiaard helaas is dat ( nog ) niet gelukt .

We zullen zien of dit de komende dagen wel lukt!

Na de boottocht een café op de rivier aangedaan ! Ff een biertje /frisje gedronken was erg gezellig !

Bij de lodge aangekomen opnieuw een warm buffet ! Weer anders dan vanmiddag maar opnieuw heerlijk!

We genieten volop van deze plek !

Benieuwd wat de komende dagen ons nog meer brengt !

Foto’s uploaden ... ik probeer het maar de WiFi is erg slecht ..

anders volgen ze later deze week als we weer in de bewoonde wereld zijn !

1. A'mieke:
    15 juli 2019
    Wat een belevenissen in een korte tijd. Geniet deze dagen!
  2. Astrid:
    15 juli 2019
    Wat mooi en.leuk om zo met jullie mee te kijken...schitterende beelden van de natuur daar!!! Zie dat jullie genieten!! Fijn!!
  3. Dorianne:
    16 juli 2019
    Wauw inderdaad wat heerlijk iedere keer weer om te lezen! Ik zie sommige dingen wel op tv maar jullie ruiken en voelen het echt! Wat geweldig! Grappig is dan wel het bier en WiFi! Dank je wel weer voor ook dit mooie verslag! xxx