Golf surfen

26 juli 2017 - Senggigi, Indonesië

Onze 3e dag op lombok we rijden met de auto eerst naar het noorden naar een haventje van lombok om wat info te zoeken over de overtocht naar gili meno voor komende vrijdag.

We regelen op goed vertrouwen een boot en doen een kleine aanbetaling voor de benzine.

Plek vh surfen

Daarna rijden we terug naar Sengigi op de to do lijst vd kids staat golf surfen en dat kunnen we hier op lombok goed regelen we zien een klein toeristen info en daar vraagt Evie of ze een surf school weten. De vriendelijke mevr wijst er een aan en beseft dat ze ook wel een surf  instructeur kent en deze belt ze even op om te vragen of hij beschikbaar is.

Dat blijkt zo te zijn ze lopen even naar het water om te kijken of de golven goed zijn we bespreken de prijs en het is geregeld met zijn  3 en gaan ze dit avontuur aan.

Mark gaat dit keer niet mee ( na valpartij mountain bike te veel last van zijn ribben ) en ii pas deze ronde ook het raften was genoeg spanning voor mij ☺️

Het is een bewolkte dag we lopen naar een soort pier waar de golven behoorlijk op de kant beuken.

Ze krijgen eerst wat tips op het droge en over de stroming wat ze precies moeten doen en eat ze niet moeten doen.

Eenmaal in het water is het een mooi avontuur de kids te volgen.

Eerst wachten op een goede golf dan mee peddelen dan in 3 stappen gaan staan behoorlijk lastig maar ze krijgen complimenten over hun kunnen.

Ze blijven aardig goed staan zeker voor de eerste keer !

EvieIsaMartin

Martin raakt met zijn body wel flink de plank ( hij is de enige zonder hesje ) en meteen een flinke plek van onderhuids bloed .. hij krijgt de tweede helft van de 3 uur durende les een beschermend hesje vd instructeur aan.

Het is een zeer vermoeiend gebeuren vooral het iedere keer peddelen is zwaar voor je armen. Ze hebben alle 3 genoten vd dag en wij ook !

Evie bij de zee na het surfenIsa na het surfen

We lopen nu langs het strand van Sengigi terug en vinden een plek voor een lekker biertje en rose-tje ( bijzonder voor hier !) wat tapas hapjes erbij ( lunch hebben we overgeslagen vandaag ) Fingerfood

Vanavond gaan we een hapje eten in Sengigi na 2 dagen bij het hotel willen we toch de stad even proeven ☺️

1. Jannet:
    26 juli 2017
    Woh, wat zien en beleven jullie toch mooie dingen , prachtige foto's !!
  2. Dorianne:
    26 juli 2017
    Ja inderdaad, mooie foto's en leuke verslagen ! Kijk altijd meteen even als ik een mailtje ontvang dat er een nieuw reisverslag staat! We genieten met jullie mee! XD
  3. Sandra:
    30 juli 2017
    Hele mooie verhalen en foto's en mooie herinneringen om te bewaren, Lfs Sandra