Gekleurde trap en het Christus beeld

6 juli 2019 - Copacabana, Brazilië

Vanmorgen eerst tijd genomen om lekker te ontbijten daarna hebben we via uber een taxi besteld om naar de beroemde trap escadaria selaron we waren mooi op tijd en dat was fijn geen overvolle trap maar ruimte om echt te kijken, genieten vd kleuren , de Nederlandse tegeltjes gezocht en gevonden super gaaf gedaan zo in een wijk in Rio!

0D0F78D9-C696-4C2C-8E75-27BC0BBBAE43

Daarna doorgelopen naar de hoger liggende wijk.

Bij een ruïne waren pracht uitzichten over Rio zien !

We zagen vanuit daar het beeld van Christus en het lag niet in de wolken dus een uber besteld ! ( wat gaat dat super goed !) en ons laten brengen naar de tram die ons omhoog zou brengen bij de corcovado om het beeld van Christus van dichtbij te zien !

Na zoveel details gelezen te hebben in de zeven zussen inmiddels erg benieuwd naar dit beeld en de grote ervan !

De tram omhoog konden we pas om 14 uur reserveren dus besloten een hapje te eten als lunch ik een salade en de rest een gevulde soep.

De wind was deze dag wel koud zeker als de zon achter de nog vele wolken was geschoven .

Na de lunch een terrasje dicht bij de tram gevonden om heerlijk in de zon te genieten en een beetje op te warmen ... dat hadden we van te voren niet bedacht bij Rio .. maar goed om een stad te bezoeken is het prima weer.

Om 14 uur met het trammetje stijl naar boven.

Daar aangekomen nog flink wat trappen maar dan een immens  beeld... WoW stil van ... van dichtbij zien we de mozaïek tegeltjes waar het beeld mee is opgebouwd!

De zon en wolken wisselen elkaar af dus we hebben echt een prachtig uitzicht op het Christus beeld ! Maar wat een drukte !

BB08E077-410B-4587-8FB8-4502F91B7057

Ook het uitzicht is er prachtig zo Rio te zien !

Geweldige plek om daar te staan en te beseffen dat het beeld zo mooi uitzicht geeft over Rio en vanuit Rio is het weer op zoveel plekken zichtbaar.

7081B900-BD16-4CFB-9FEC-222FDC16AFF1

Met trammetje weer naar beneden bij het wachten hebben we nog wat aapjes gespot! Altijd leuk om deze in de vrije natuur te zien .

Bij het uitzicht bij het Christus beeld zagen we dat de Copacabana in de zon ligt en we besluiten daar nog eens over heen te lopen nu met zoveel meer sfeer dan de regen van gisteren!

Het strand en de golven zijn geweldig wat een kracht zit er in de golven machtig mooi om die te zien breken.

468ED693-42CF-4ABC-BDAD-CC5AE1B585FD8A9DE6EE-37E9-4B87-B6AF-B2D9F1E804FC

Na onze opnieuw heerlijke maaltijd bij hetzelfde restaurant als gisteren gaan we op tijd ons bedje in morgen worden we half 6 opgehaald door de taxi om naar de luchthaven te gaan !

Waar nieuwe indrukken wachten !

1. Dorianne:
    7 juli 2019