Boottrip eilandjes bij Losinj ( Ilovik en Susak )

21 juli 2023 - Mali Lošinj, Kroatië

Vandaag hebben we een bootje gehuurd ( rib 5 meter mooi voor 2 personen )

We vetrekken met prachtig weer ! Er zit gelukkig een zonnedek op zodat we niet verbranden !

We varen langs de kust en langs verschillende eilandjes bij Lovinj

We leggen zeer regelmatig aan ik prachtige baaitjes en 🤿 wat ! We zwemmen tussen de vissen echt prachtig !

lunch en drinken doen we op de boot, bij de laatste baai zien we dat het wat donkerder gaat worden … we hadden buien radar nog bekeken maar er was geen onheil op komst ( dachten we )

Maar het werk donkerder en donkerder .. bereik op de tel hadden we niet ( we zaten bij het eiland Susak best een eindje van de bewoonde wereld

We besloten toch maar terug te gaan varen in de hoop op tijd voor het slechte weer bij de haven te komen ..

Het werd aarde donker, en onweer flitste in de donkere lucht .. gelukkig was de haven in zicht .. inmiddels regende het ook al .. met handdoeken om ons heen probeerden we ons een beetje droog te houden …helaas lukte dat niet 🤣

zeiknat kwamen we aan bij het tankstation waar de verhuurder ons opwachtte

De bui was zo onverwacht de boot verhuurder zei ook binnen 20 min was het er ..anders had ik jullie eerder terug laten komen ! ( het zou pas vanavond komen )

Hij stond ons in de zeikende  regen op te wachten en te helpen hij baalde zo voor ons

Na alles in de auto te hebben geladen gingen we richting camping kijken wat ons daar te wachten stond ..

We waren om 7:30 vetrokken mee prachtig weer en zonder verwachting van regen ..

dis alles stond lekker open luifel niet dicht gespannen , keukentje open , was rek beetje beschut maar dat was het ook wel …

Nou dat zagen we .. wat een regen moet er ook hier gevallen zijn ..

Iedereen in de schoonmaak 🧽 stand ..modderstroompjes , keuken letterlijk vol water , was rek in de modder gevallen , stoel kussen onder de modder . Enz …

Het gasfornuis gaat niet meer aan de pitten zijn verzopen ( iets voor morgen om uit te zoeken .. )

zo branden ze nu 🤣

inmiddels is het avond en de volgende onweersbui trekt over , veel bliksem en gedonder en regen … nu alles dicht gezet ! Inclusief keuken en tent …

Er staan zoveel mensen met kleine tentjes alles buiten te kamperen … heb met ze te doen !

Buienradar geeft aan geen regen verwacht … nou met bakken komt het eruit !