Banff

2 augustus 2022 - Banff, Canada

Vandaag een wat langere rit voor de boeg zo ‘n 4 uur.
Banff ligt in de provincie Alberta.

Het  tijd verschil met Nederland is  hier een uur minder, nog maar 8 uur.

Het eerste stukje rijd ik, ja best een beetje spannend maar het valt alles mee !

IMG_6302

We stoppen bij een park met hoge ceders om daar een mooie wandeling te maken. We zijn er al om 10 uur in de ochtend maar helaas hebben we hier ook een beetje pech.. de wandelpaden zijn afgesloten omdat door hevige sneeuwval deze winter de aangelegde vlonders te beschadigd zijn dat ze onveilig zijn om er  te wandelen.

Dan rijden we door naar Lake Emerald een prachtig meer wat een kleur ! Parkeren is echt wel een uitdaging bij lake Emerald is er alleen ruimte bij de bussen ennnn dat mag eigenlijk niet .. 1 bus chauffeur snapt dat we wachten op een camper plek dus we worden gedoogd.

IMG_6376
 IMG_6370

Even om beurten kijken bij het prachtige meer de hike die we wilden doen lukt helaas niet doordat we geen parkeer plek vinden die passend is.

We rijden door naar de natural bridge ! Ook gaaf om te zien hoe het water wat eerst over de brug als waterval stroomde nu heel de rotspartij doorboord heeft en het nu een brug geworden is

image7IMG_6446IMG_6426image6IMG_6391

Daarna de takakkaw  “the magnificent “ 254 meter hoge waterval bezocht. Een van  de hoogste watervallen van Canada. Smeltend ijs uit een gletsjer . Frisjes met het water wat sproeit, maar ook een krachtig schouwspel !

image3image8image5

Om bij de waterval te komen kwamen we even in de problemen met de weg .. en de camper. De weg heeft haarspeldbochten deze moest je op een bepaalde manier nemen dat had Mark gelezen maar hij dacht deze bocht kan ik zo nog wel nemen dus hup voorruit de berg op … bij de volgende bocht was dat lastiger dus stukje doorrijden met de neus en dan achterwaarts de berg op … maar het was zo’n lange weg om achteruit de berg op te rijden dit kon niet goed zijn … Na poolshoogte te nemen van de situatie  blijkt dat juist het eerste kleine stukje achterruit gemoeten hadden Ipv het tweede lange stuk ..

mmm daar staan we dan omgedraaid op een helling … Evie verlaat de camper met enige spoed.. beetje eng 😧 ik blijf dapper in de camper ( Isa en Martin waren er al uit ) want het enigste wat we kunnen doen is keren op de helling met aanwijzingen aan alle kanten maar ook dit komt weer goed !

Daarna rijden we naar de camping

wat een prachtige plek !

wel heel veel muggen .. en we zitten al zo onder

image1

1. Astrid:
    2 augustus 2022
    Superleuk om jullie belevenissen te lezen!!
    Het avontuur met de camper op de helling...brrrr!!!! Gelukkig liep het goed af.