Johnston Canyon Banff

3 augustus 2022 - Banff National Park, Canada

Vanmorgen voor het eerst een ontbijt gedaan in de camper.
de muggen zijn hier niet te doen !

IMG_6606

letterlijk opgevreten worden ..

Daarna zijn we met de camper vroeg op pad gegaan ( uit voorzorg wilden we deze keer wel een parkeerplek voor de camper )

We hebben vanuit National park de prachtige weg gereden naar Banff

Wat een leuk stadje zo tussen de bergen ! We snappen meteen dat dit een geweldig ski oord is !
maar ook in de zomer is het gezellig om hier te zijn.

We shoppen wat souveniertjes. En de hele belangrijke insecten spray in een grote bus x 2 !!
Martin kijkt PSV bij de Mac 😂 WiFi = gratis !

Banff ligt prachtig ook de meren er om heen zijn mooi!

IMG_6651

We lunchen bij de Mac met oa Poutine Echt Canadees volgens Evie.

IMG_6641

Poutine is een gerecht bestaande uit friet bedekt met stukjes wrongel, gedrenkt in jus en eventueel nog extra ingrediënten. Het is een typisch Canadees gerecht

IMG_6666IMG_6667

Mwah vooral een kleffe hap vinden wij.. maar geprobeerd en afgevinkt ✅ niet iets wat we meteen in Nederland op ons menuutje gaan zetten

Na de lunch rijden we terug langs wat meertjes richting de camping

IMG_0949

Vanaf de camping kunnen we de  Johnston Canyon trail maken, eerst Ff een rust pauze voor Evie die toch echt behoorlijk ziek is .. wat zo jammer is ze moet haar energie verdelen .. ze staat met die reden ook wat minder op de foto … ze ziet er te moe uit ( vind ze )

Eind vd middag vetrekken we voor de hike! Als we alles gaan wandelen is het ruim  11 km we zullen zien hoe ver we komen ..

IMG_6702

We starten onze wandeling naar de lower Falls ,  spectaculair!

IMG_6748

Daarna lopen we door naar de upper Falls.

IMG_6756IMG_1001IMG_6809IMG_6780

Het  is echt een gave trail.

Als we even stoppen komen er schattige grond eekhoorntjes naar ons toe !

IMG_0972IMG_6828

na de upper falls besluiten we door te lopen naar de ink pots maar het is meteen al behoorlijk klimmen, en we moeten uiteindelijk ook nog terug dus Evie en ik besluiten toch om terug te wandelen omdat we morgen ook weer een volle dag voor de boeg hebben,  is dit een verstandige keus ..

Isa Mark en Martin wandelen ( flink tempo) nog Ff door naar de ink pots

IMG_1072IMG_1112

Ze komen rond 20 uur terug op de camping

uiteindelijk meer dan 11 km gelopen een mooie tocht !

Wij hebben intussen de nassi klaargemaakt!
Een mooie intensieve dag !

Voor  de liefhebbers ( Mark en Martin ) nog even vuurtje aan .. de dames zijn op en moe lekker douchen en slapen 😴

O ja de spray voor de muggen helpt in ieder geval wel !
maar je moet echt alles sprayen …. Anders prikken ze gewoon in een kier die er nog ergens is 😂

of door je kleren heen … das echt wel een min puntje .

morgen naar een nieuwe camping hoop op minder muggen !