Schildpadden zien bij Gili meno

29 juli 2017 - Kuta, Indonesië

Zaterdag staan mark en ik vroeg op om de opkomende zon te zien.

Een bijna verlaten strand de rode kleuren van de lucht al zichtbaar.

Wachten op de zon! En wat blijft het toch een mooi om naar te kijken.

Opgaande zon

Om 7:45 uur hebben we ons ontbijt gepland opnieuw op een prachtig plekje zo op het strand!

We hebben veel keus en genieten van dat wat we krijgen ! Heerlijk!

Ontbijt in leuk hutjeOntbijtje Gili meno

Om 9 uur zou onze gehuurde boot vetrekken om 2 uur te snorkelen in de zee om deze keer de schildpadden echt te kunnen zien.

Bij aankomst blijkt al snel dat niet is doorgegeven dat wij geboekt hebben we hadden het mooi op een kwitantie gekregen met prijs en aanbetaling maar de baas wist van niets .... beetje jammer hij bied aan dag we met de public boot meekunnen.

Een langere tocht wat we eigenlijk niet wilden ivm de tijd maar omdat we toch wel erg graag de schildpadden willen zien kiezen we voor deze optie.

Deze tocht duurt 3 uur en gaat langs verschillende plekken bij Gili meno, Gili trawanang

Isa

Bij de eerste stop zien we meteen al de schildpadden eerst gewoon in de boot ( glazen plaat op de bodem )

Daarna gelukkig ook bij het snorkelen !

Indrukwekkend !

SchildpadMartin met schildpadEvie bij de schildpad

Dit was in dieper water en later zien we er nog een paar dieper op de bodem zitten.

Af en toe gaan we de boot weer op en varen weer naar een nieuwe plek soms zien we de schildpadden even boven komen en weer wegzwemmen zo gaaf !

De laatste stop in ondiep water redelijk dicht bij Gili trawanang.

WoW echt gaaf we kunnen de schildpad nu zo goed zien !

Na dit snorkel avontuur komen we weer op Gili meno waar we lekker even opwarmen en de boot bellen of deze ons om half 3 op kan halen.

Daar kunnen we gelukkig wel op bouwen we zitten nog een uurtje op Gili meno en dan komt onze snelle boot eraan ! Rond 15 uur vetrekken we daarna met de auto naar onze nieuwe stek in kuta.

Een rit van 75 km we weten uit ervaring dat we hier zo'n 2 tot 3 uur over gaan doen.

Wel weer een mooie weg met veel aapjes, rijstvelden enz ..

En opnieuw verbazen we ons over het verkeer wat een weg wat een gekrioel van scooters vrachtwagentjes soms is de weg onverhard ...

Sari inn

als we aankomen net voor 18 uur in kuta krijgt mark opnieuw alle lof dat hij zelf rijd dan ben je echt een goede chauffeur als je hier kan rijden☺️

Isa in het zwembad kuta

1. Riny:
    1 augustus 2017
    Hallo genieters wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. Vandaag ben ik er pas achter gekomen dat jullie te volgen zijn. Super leuk om zo mee te genieten. Veel mooie dagen nog gewenst.
  2. Diny De Fouw:
    2 augustus 2017
    Leuk Riny, dat je meeleest en ja het is een geweldige reis!