Porto Velho

10 juli 2019 - Porto Velho, Brazilië

Vanmorgen zijn we vanuit Rio naar Brasilia gevlogen. Daar een overstap naar Porto Velho

Daar aangekomen stonden Christa, Lucas en Saulo ons op te wachten wat geweldig om hen te bezoeken !

Na de lunch in Porto Velho gaan we eerst fruit en vlees halen in porto Velho in dit geweldige  VW busje.

0910937B-00DD-4786-AC43-E93F04E6D357

De weg is hobbelend en vol kuilen en een hoop stof ! Maar wat een beleving

In de supermarkt zelf is de groente en fruitafdeling een kleurig geheel met zoveel soorten mooi groot bijzonder fruit !

2E027E74-7EBB-4409-9EC6-2BB382EC68C0

Evie heeft een avocado in haar hand zo groot !

Accaibes wordt door Lucas gehaald een echt amazone fruit !

Een superfood ... 3 liter !

We zijn benieuwd naar onze avond maaltijd

Nadat we bij christa & Lucas zijn aangekomen drinken we wat, terwijl Lucas voor een toets de hele weg weer terug moet rijden naar Porto Velho!

Alle Nederlandse kadootjes worden uitgepakt laten we zeggen dat Saulo zijn kleding kast weer goed gevuld is !

ED761C7F-B34C-4063-B197-82A810F1DE6D

Daarnaast natuurlijk de stroopwafels - pindakaas - appelstroop en een super handig hand mixertje op verzoek van Christa  !

We genieten even buiten, de zon gaat hier rond 18 uur onder en binnen een half uur is het donker ... dan naar binnen voor de muggen !

Christa maakt de accai bessen bowl klaar zinder suiker of andere toevoegingen

We gaan het ervaren na 1 hap bied ik mijn school met liefde aan Christa aan

De rest eet dapper door wel met suiker:/muesli / cassave / banaan om er een eetbaar geheel van te maken ...

Mark denkt aan chocolade dan is het te doen

Kortom het is op deze manier niet helemaal ons ding maar Evie heeft online al allerlei recepten gevonden waarin de accai bes een toevoeging is. ☺️

Gelukkig kunnen we gewoon boterham gezond maken en lekker fruit eten !

Als toetjes een heerlijke cappuccino !

We zoeken ons mooi opgemaakte bedjes op het was een lange dag ! Nu fijn 2 dagen hier zijn !