Mali Losinj en Veli Losinj

19 juli 2023 - Mali Lošinj, Kroatië

Vandaag waren we voor 9 uur al weg om de ergste hitte wat voor te zijn .., maar om 9 uur is het al meteen 30 graden dus echt voor zijn we het hier niet, omdat het in de nacht amper afkoelt.

Bij Osor ( nog geen 5 min verder) staat  het stil … de boten hebben voorrang de brug is open om 9 uur en 17 uur en reken dan maar een klein uurtje tot alle boten voorbij zijn.

Mark geniet hier van en loopt naar de brug om te zien welke schepen er door varen!

Rond 10 uur rijden we dan toch Losinj je op. De belangrijkste badplaats is Mali Losinj – de grootste stad op zowel dit eiland als het naburige Cres – waarvan de haven naar verluidt de mooiste van de hele Adriatische Zee is

IMG_8493IMG_8463

En dat is zeker waar ! Wat een prachtige haven , met zoveel boten ! Ongelofelijk gewoon wat we allemaal zien

Enorme boten Incl een enorme zeilboot

IMG_8471

We zien hoe zo’n enorm gevaarte keert in de haven en wegvaart !

IMG_8499

IMG_8497
wat een gezellig uitzicht hebben we hier met een ijskoffie en cappuccino is het hier goed uit te houden !

Daarna rijden we door naar Veli Losinj

Veli Losinj is de oudste stad van het eiland en is mooi gelegen. In het centrum van Veli Losinj brengen we een  bezoek  aan de oude haven, met verschillende gekleurde huisjes, restaurantjes en eten daar onze lunch

IMG_8520IMG_8546IMG_8551IMG_8527IMG_8544IMG_8534IMG_8533

IMG_8548
Na deze heerlijke lunch op deze pracht plek gaan we eerst even boodschappen doen bij de Lidl ( geen koel spullen die halen we wel op de camping maar vooral flessen water en ander drinken ( biertje wijntje frisje )

Rond 16 uur rijden we naar een prachtige baai! Onverharde weg maar dan kom je ook op een pracht plek Zabodarski

Ff afkoelen in het water , deze keer matjes mee om op te liggen

IMG_8574IMG_8582IMG_8602

IMG_8580

We eten daar ook een broodje van de Liddl zodat we als we terug rijden naar de camping niet meer hoeven te eten 🙃

Het was weer een pracht dag !

1. Marina:
    19 juli 2023
    Het wordt elke dag mooier! Hoop dat de hitte meevalt!