Wandeltocht jungle & Kaaiman aaien

16 juli 2019 - Careiro, Brazilië

Dinsdag de 3e dag in de turtle lodge

Vandaag was het een dag vol met indrukken

We zijn gestart met een tocht door de jungle !

0ECAEE31-0DD1-48FC-B0A6-8B9AE6572B79

Onze gids weet zoveel te vertellen over verschillende bomen, welke kruiden ervan gemaakt worden, struiken die als antigif dienen voor slangen.

Malariamiddelen gewoon in het bos.

AE38104D-783A-4B7F-807B-2C221DAA846B

Proteine in jonge kokos noten en daaronder zit vaak weer een larf.

DED7B2A4-C271-4DFE-88BE-02B040510B0D

9374BDFA-B24B-49B4-A5E2-FC2FA3DE0106

9EFB4B06-AF44-40C0-93A7-53F71DB434CC

Evie en Mark durfden het aan een de levende larf te eten ! Ze smaken naar de kokos melk daar hebben ze zich vol van gegeten.

Daarnaast liet hij zien welke boom water geeft en waar je de boom moet hakken om de waterstroom te kunnen gebruiken

De daken vd huizen worden ook van jonge palmbladeren gemaakt hij liet zien hoe ze gevormd worden.

Mark probeert of hij dit ook kan het is toch best ingewikkeld om dit met enig tempo te doen

FB246E66-8DEA-4AC5-86E7-E4F5E8805D61

Sterk touw maken in het bos ook dat werd getoond ! Echt leuk om zoveel te horen!

Voor isa heeft hij nog speciaal een waaier gemaakt gevlochten uit palmblad zo kon ze iets beter tegen de enorme hitte die er heerst in dit tropisch regen woud.

7CDE32B4-CBD6-4CBC-9D88-98984AA949FE

Uiteindelijk kwamen we bij een spinnen hol aan de tarantula !

De gids pakte een takje met een geur van hem zelf en lokte de tarantula uit zijn hol...

Spannend wat een beest maar zo bijzonder om te zien !

Aan het eind lag er een bootje klaar om terug te varen naar de logde waar weer een heerlijk uitgebreide lunch klaar stond !

Na de middag hadden we even tijd om te zwemmen wat was dat heerlijk om het zweet toch even af te spoelen in het warme water

Daarna een koude douche en terug de boot op.

We zijn gegaan naar de de plek waar onze gids woont !

Een mooi stuk ! Zo prachtig weer anders dan eerdere dagen maar opnieuw geweldig

Hij liet ons ook de school zien waar hij naar school is gegaan en vertelde hoe het in het amazone gebied werkt met kinderen die naar school moeten .

Ipv een bus worden de kinderen met een boot opgehaald er is overal water! Niet voor te stellen maar bomen en alles staan nu nog bijna helemaal onder alleen de toppen zijn zichtbaar

Vaak is in de droogte tijd een moeras gebied zichtbaar en zijn er smallere vaar geulen en veel minder diep maar dan moet het water nog enorm zakken .

Na een stop bij de drijvende supermarkt en wat ijsjes verder ( zelf gemaakt van de vruchten uit het amazone gebied door de winkel zelf ) Evie had accai ik had de tropische variant dat is meer mijn ding ☺️

Bij het terug varen weer zoveel apen gezien !

Wat geweldig !!

Na het avond eten opnieuw de boot in voor de kaaimannen !

Een tocht in het donker bij volle maan !

Spannend ! Echt heeeeel spannend

De gids heeft een hoofdlamp op en zoekt de rivier af om rode ogen te zien ..

Een paar keer varen ze richting de rode ogen maar is de kaaiman al vetrokken ..

Uiteindelijk pats een 2 jarig kaaimannetje in de handen vd gids !

Gelukkig een kleintje !

Evie en Isa houden hem vast ! Stoer en dapper !

7B743D49-AEE4-438D-9947-D957BA83A916

De gids vertelt zoveel over de kaaima- zijn tanden - zijn huid - zijn kleur - zijn staart enz echt geweldig !

Ook isa vind het leuk het dier vast te houden !

Beetje spannend maar wel mooi om te doen

We varen al sinds gisterenmiddag met nog een Nederlands gezin samen dus ook daar willen de kids de kaaiman wel vasthouden

Nadat de kaaiman weer veilig in het water is teruggezet wil de gids graag een groter exemplaar vangen dus op weg.. de kaaimannen kunnen wel 2-5 meter worden dus in het pikkedonker voelden we ons wel een beetje opgelaten ...

Ze gaan met de boot een groen strook in waar veel kikkers leven en dus ook de kaaimannen zitten ... trekt precies op dat moment de schipper het touw kappot de motor ...

Liggen we daar bij maanlicht ... tussen de ... precies Evie zegt dat ze de Efteling soms ook gewoon leuk vind 😂

Na een tijdje is de boot weer gemaakt de gids is gelukkig van alle markten thuis !

We varen voor de zekerheid maar terug het us een mooi avontuur geweest !