Victoria

17 augustus 2022 - Victoria, Canada

Vandaag brengen we een bezoek aan Victoria.

Martin gaat strijden in de camper aan zijn afstuderen en wij gaan met de bus de stad verkennen.

We starten in het leukste straatje van Chinatown: Fan Tan Alley

IMG_9601

Hier dansen rode lampionnen tussen de straten. In de Fan Tan Alley zitten wat meer alternatieve winkeltjes.

IMG_9617IMG_9599

IMG_9611
Daarna gaan we naar British Columbia Parliament Building

Het meest indrukwekkende gebouw van de stad  is het British Columbia Parliament Building. Het is reusachtig, enorm langgerekt en ligt op een prachtige locatie dichtbij de Inner Harbour.

IMG_9658IMG_9632IMG_9665IMG_9673IMG_9663IMG_9662
Vanuit hier gaan we met de bus naar

Fisherman’s Wharf

IMG_9714

De kleurrijke huisjes bij Fisherman’s Wharf. Dit is een soort drijvend dorp waar nog veel mensen wonen. Het is leuk om daar over de vlonders tussen alle dobberende en bijzondere huisjes te wandelen

IMG_9711IMG_9715

IMG_9689

Daar eten we een portie fish & chips

IMG_9708

Daarna wandelen we naar Inner Harbour.
Daar vinden we een leuke promenade rondom de haven waar we een wandelingetje maken en bootjes en watervliegtuigen kunnen kijken. Seaplanes zijn een heel normaal vervoersmiddel in Canada, dus ze vliegen echt op en aan.

IMG_9748

IMG_9728

In de winkelstraat vinden we nog een gezellig terras. Mark en Evie drinken een lekker biertje  (In Canada 🇨🇦 mag je alleen bier drinken op een afgesloten terras en er wordt goed op gehandhaafd)

bij de fish en chips zaten we daarom aan het water het was een openbaar terras 😂

Isa en ik zien hele lekkere ijsjes langskomen die proberen wij uit .. een medium .. nou Mark en Evie hebben mee moeten helpen deze ijsjes op te eten, maar wat zijn ze lekker !!

IMG_9741

We gaan met de bus weer terug naar de camper.

IMG_9746

Isa maakt couscous helaas moeten we wel binnen eten .. zo veel wespen  🐝 niet te doen.

morgen reizen we met de boot weer terug naar Vancouver.