Tofino en ucluelet

15 augustus 2022 - Ucluelet, Canada

Martin is vandaag vroeg wakker en is al naar het strand met zijn kop koffie

We krijgen een appje dat er een beer op het strand loopt !

Wow wat bijzonder weer !

Zelf heb ik ook een ochtend wandeling gemaakt bij de rotsen . Het was zo mooi de nevel de zon de rotsen de zeesterren .. prachtig

IMG_9244IMG_9241IMG_9240IMG_9255

Het is vandaag ook  beter weer.

We gaan eerst naar Tofino.

De streek rond Tofino is prachtig

We lopen het vissersstadje door maar wat we al dachten heel bijzonder is het niet wat winkeltjes met snuisterijen,

Het zijn vooral de baaitjes die mooi en bijzonder zijn.

Op advies van onze fotograaf bezoeken Chesterman beach, het is eb en lopen vanaf het strand naar een rotsig eilandje.

Als het vloed is zie je een landtong met de zee aan beide kanten.

IMG_9308

Met eb iets minder goed zichtbaar

Op de rotsen zijn veel zeesterren te vinden en we genieten van lekker Ff rondlopen en kijken wat we zien.

IMG_9315IMG_9300IMG_9299IMG_9265IMG_9280
Na ruim een uur zijn we terug bij de camper.

We hadden zo’n mooi plekje gevonden precies nog 1 voor de camper .. alle bordjes goed gelezen RV’s mogen er parkeren …

Je raadt het al toch een bon onder de ruitenwisser… het bedrag 25 dollar omdat we te lang zijn … mmm en nergens bordjes dat het tot een bepaalde lengte mag.

Mark daar morgen even bellen om te kijken of we dit hadden kunnen weten maar goed het is zoals het is ..

We rijden vanaf het strand terug naar Ucluelet om daar de Wild Pacific trail te lopen.

IMG_9326IMG_9347IMG_9344IMG_9333IMG_9317IMG_9327IMG_9336

Gelukkig kunnen we hier goed parkeren en lunchen eerst met hamburgers 🍔 . We zijn onze boodschappen aan het opmaken dus broodje hamburger was geen straf.

De trail 2,6 km is een mooi pad langs prachtige bomen en prachtige uitzichten over zee met mooie rotspartijen

Na de trail hebben we nog 1 stop bij

South beach daar zijn hoge golven en zien we veel golfsurfers. Isa had zo graag ook Ff op de plank .. verhuur zien we nergens dus zijn ze alle 3 maar zonder plank de zee in gegaan.

IMG_2369

Vanavond gaan we nog met zijn allen naar de ondergaande zon aan het strand !

Martin loopt weer naar zijn rots en hij ziet weer de beer !

Nu gaan wij natuurlijk ook even kijken eh zien Idd de beer in de verte hij loopt van ons vandaan over het strand … er zijn verder geen mensen op dat stuk strand.

De lucht kleurt prachtig weer een mooie dag gehad .

IMG_9433IMG_9493IMG_9423IMG_9472

Morgen rijden we naar Victoria