Pacific Rim national park

14 augustus 2022 - Tofino, Canada

Pacific Rim national park

Vandaag staan er op in een miezerig weertje het heeft vannacht geregend en in de ochtend is het een beetje troosteloos

Wre hebben een rit van 4 uur voor de boeg 290 km.

Evie start Vandaag met rijden even een beetje spannend maar ze vind het ook leuk eindelijk eens te rijden.

IMG_9088

Onderweg weer even de tank volgooien en door.. Mark neemt het stuur weer over op verzoek van haar zelf . Het is best intensief rijden zo’n grote camper zeker als we merken dat er wat auto’s achter de camper hangen weten we dat ze dit minder chill vinden .. als het kan stoppen we even bij een uitvoeg strook om ze te laten passeren.

We krijgen nog behoorlijk wat regen onderweg en dat typeert dit eiland zeker ook.

Ook in Tofino regent het 80% van de tijd het is dus een wonder te noemen als je hier droge dagen zou hebben 😂

De camping ligt midden in het nationale park. Dit park ligt in het regenwoud wat een bijzondere plek hebben we ook nu weer !

IMG_2352IMG_9100

Enorme hoge bomen bedekt met korst mossen.

IMG_9229

Bijzonder groene plek !

Inmiddels is het ook droog geworden we lunchen in de camper en gaan een kleine wandeling maken naar het strand en de rotsen de camping ligt aan long beach.

IMG_9104

We lopen over het strand zien super grappige vogeltjes en klimmen op de rotsen

IMG_9113IMG_9159IMG_9179IMG_9150IMG_9185IMG_9202

Het is gelukkig droog maar niet zonnig en niet echt warm maar met 20 graden en een waterig zonnetje prima om ons te vermaken met het leuke spel !

IMG_2348

Er spoelt zoveel hout van bomen ( drijfhout ) aan op de stranden dat we veel hutjes zien als bouwwerken.

IMG_9211

IMG_9107